Expoziţia
de pictură a artistei plastice Hisako Kobayashi, deschisă în perioada 21 – 31 martie
2016.
Artista s-a născut și a studiat pictura în Tokyo, apoi a urmat un Masterat în Arte la Pratt Institute, Brooklyn, în New York, unde trăiește de 30 de ani. A expus în întreaga lume, în galerii și muzee
din Tokyo, Moscova, Istanbul, New Mexico, Viena, Munchen, Paris, Boston,
Shanghai, Maroc, Florența, New York, Philadelphia,
Washington D.C. Artista declară că: „Evident
că am fost expusă în timp, culturii și tradiției japoneze, dar ieșirea din
spațiul culturii tale naționale te ajută să te descoperi cine ești tu însuți,
te determină să te autodefinești. Ieșirea din Japonia m-a ajutat să mă observ
oarecum din afară și în același timp a generat în sinea mea valențe care
corespund lumii artistice globale. Aceasta s-a realizat și datorită traiului
meu într-un oraș internațional ca New York-ul. Prin aceasta mi-am pus în
evidență personalitatea devenind nu doar o artistă japoneză care locuiește la
New York, ci o artistă care se integrează într-o gîndire și o expresie
universală”. Artista pictează cu mâna stângă, este pasionată de muzică, care o
inspiră în creație, și se simte apropiată de pictorii Van Gogh și Mark Rothko.
Expoziția a fost vernisată marți, 22 martie 2016, de Ruxanda Beldiman,
critic de artă.
Culoare
și metaforă - cronică realizată de Octavian MIHALCEA
În perioada 21-28 martie 2016, la Galeria Artelor a Cercului Militar Național a avut loc un
eveniment inedit, expoziția plasticienei japoneze Hisako Kobayashi, intitulată Solo Show. Arta etalată aici se sprijină
îndeosebi pe primatul "stării", fundament adeseori neștiut ce are o
deosebită pondere asupra sufletului omenesc. Deși adoptă la nivel formal
reprezentările minimalismului, tablourile de față prezintă complexe aspectări
ideatice, fiecare privitor având posibilitatea de a se regăsi în această atât
de plurivalentă simplitate. Componenta metaforizantă prevalează. Expoziția se
distinge prin intensitatea cromatizărilor. Dacă ne raportăm la inevitabilele
corespondențe estetice, fundamentala Teorie
a culorilor elaborată de Goethe poate fi un ghid în procesul descoperirii
semnificațiilor pe care le iau nuanțele. Se poate dezvolta o autentică
atmosferă poetică în jurul artei lui Hisako Kobayashi. Astfel, frumosul e
alăturat, adecvat, adevărului, regim simbiotic ce își poate fi suficient sieși.
Translația norilor pe cer produce accentuate stări revelatorii. Solitudinea
unui dans prin ploaie inspiră diafane atitudini cromatice. De asemenea, mintea
este focalizată asupra acelor adevăruri mereu inatacabile, neînsemnând că
valorile inimii nu au o pondere deosebită pe parcursul diverselor alchimizări
existențiale.